Pangea — digitalizujeme vzdělání
Postarali jsme se o digitalizaci matematické soutěže Pangea a pomohli tak ušetřit stovky hodin práce a stovky tisíc korun.
UX/UI, backend, frontend, testování , provoz a podpora
2018-2023
od 500 000 Kč
Společně s organizátory jsme připravili první digitalizovaný ročník soutěže. Kompletní řešení, od distribuce zadání až po vyhodnocení soutěžních testů, jsme na jaře 2019 úspěšně otestovali v ostrém provozu.
Matematická soutěž Pangea
První ročník proběhl v roce 2013 a od té doby se každoročně soutěže účastní základní školy a víceletá gymnázia po celé České republice. V loňském roce soutěžilo téměř 56 000 dětí z 518 škol. Pangea je unikátní v nabídce matematických úloh, které sestávají z běžného života a pro každý rok jsou vybírána jiná témata. Zadání pro všechny žáky se doposud tisklo a odesílalo poštou, obdobně byl řešen sběr výsledků. Tento způsob organizace byl pro další růst soutěže časově i finančně neudržitelný.
950 +
80 000 +
± 0.5 milionu Kč
Na počátku jsme se několikrát setkali s koordinátorem soutěže Markem Kovářem, abychom si společně definovali šíři zadání, cíle projektu a také způsob, kterým jich dosáhneme.
Snížit náklady na tisk a distribuci zadání.
Přehledně prezentovat soutěž žákům i pedagogům.
Web pro děti i (seniorní) pedagogy
Jedním z důležitých aspektů návrhu je široká cílová skupina. Na webu se musí snadno zorientovat jak účastníci soutěže (ve věku 8-15 let), tak i učitelé věkem neomezení. Tomu jsme přizpůsobili jednoduchost formulace textů, velikost písma a dostatečný barvený kontrast.
Mgr. Lukáš Malý
Biskupské gymnázium B. Balbína, Hradec Králové
„Samotná organizace školního kola byla velmi jednoduchá, časově nenáročná. Za to bych chtěl organizátorům soutěže poděkovat, protože příprava školního kola mi zabrala jen minimum času!”
Postupný vývoj, dle potřeb klienta
Podařilo se nám najít způsob, jak připravit web k ostrému provozu soutěže během několika týdnů a přitom nijak neslevit z výsledné kvality.
Technologie
Pro Pangeu jsme realizovali kompletní řešení od UX/ UI návrhu, přes architektury serverové části a optimalizovaný databázový model až po frontend a interakce na samotném webu.
PHP7, Nette, Doctrine
HTML5, SCSS, Gulp
Testování s klientem a uživateli
Každou fázi vývoje jsme testovali společně s reálnými uživateli, zejména pedagogy. S pomocí nástrojů třetích stran (Hotjar) jsme také sbírali dodatečné připomínky učitelů a studentů. Objevené nedokonalosti jsme díky agilnímu přístupu mohli opravit hned v další fázi vývoje.
Agilní proces vývoje
Abychom maximálně urychlili vývoj a stihli web otestovat v ostrému provozu soutěže na jaře 2019, jsme jej po domluvě s naším klientem rozdělili do 4 fází. Každá z nich byla zaměřena na aktuální potřeby soutěže. Registrace škol a žáků — distribuce zadání — vyhodnocení výsledků — finální iterace a příprava na recyklaci v příštích ročnících.
Ing. et Ing.Marek Kovář, MBE
hlavní koordinátor soutěže Pangea
„Kvalitní komunikace, dodržování termínů a vysoké nasazení.”
Úspěšný pilot soutěže v roce 2019
Na jaře roku 2019 proběhl první ročník soutěže, který v ostrém provozu otestoval finální řešení. Více než 56 tisíc žáků a několik stovek pedagogů využilo nový web k seznámení se soutěží a pravidly, registrací, získání informací o harmonogramu a v závěru i výsledky školních kol.
Splnili jsme cíle
Na počátku jsme si předsevzali 2 hlavní cíle. Nový web se měl velkou mírou podílet na jejich dosažení a to se povedlo! Cesta digitální distribuce zadání se osvědčila a peníze dříve vynaložené na tisk a distribuci mohou být využity efektivněji.
8× nižší náklady na tisk a distribuci.
O 90 % rychlejší vyhodnocování výsledků.
Šetříme životní prostředí
Ekologická stopa soutěže Pangea je minimální. I tak nás těší, že může být ještě menší. Díky digitalizaci jsme totiž odlehčili české přírodě a podařilo se nám následující:
Ušetřeno 35 vzrostlých stromů.
Ušetřeno 2,5 tuny CO2.
Pokračujeme dál
Pilot dopadl dobře, ale naše spolupráce s Pangeou zdaleka nekončí. Na příští rok plánujeme plnohodnotnou webovou aplikací, která bude integrovat kompletní systém pro vyplnění a vyhodnocení soutěžních zadání a díky které už nebude třeba vytisknout jediný papír.